Missie

Binnen onze organisatie Joy4Kidz vinden wij het van belang dat kinderen zonder een bepaalde ontwikkelingsachterstand naar groep 3 kunnen gaan. Het is van essentieel belang dat een kind zich in groep 3 volledig kan richten op het leren lezen en schrijven. Om die reden introduceert Joy4Kidz de verteltas. Met deze verteltas bieden wij extra ondersteuning om achterstand bij kinderen te voorkomen. Door een achterstand te voorkomen is de kans ook kleiner dat een kind blijft zitten. Om dit te kunnen bieden vindt Joy4Kidz het van belang om iedereen in zijn of haar waarde te laten. Aangezien Nederland een multiculturele samenleving kent met veel mensen van Turkse of Marokkaanse afkomst, waarvan de ouders vaak geen of gebrekkig Nederlands spreken, vinden we het belangrijk dat er begeleiders bij ons in dienst zijn van Turkse of Marokkaanse afkomst. Deze begeleiders moeten uiteraard de Nederlandse en de Turkse en/of Arabische taal vloeiend kunnen spreken en over de kwaliteiten beschikken die wij belangrijk vinden.

Wat ons onderscheid van andere methodes is dat wij door middel van de verteltas niet groepsgericht te werk gaan. Ons uitgangspunt is dan ook dat elk kind uniek is en dat ieder kind zich in zijn eigen tempo en op zijn niveau optimaal moet kunnen ontwikkelen. Bij Joy4Kidz wordt er op een respectvolle manier met elkaar omgegaan, zodat uw kind zich gewaardeerd, veilig en prettig voelt.

 

Visie

Onze ambitie voor de toekomst is dat er over vijf jaar voor elke leeftijdscategorie van de basisschool verteltassen beschikbaar zijn. Ook na groep 3 kunnen zich er nog achterstanden voordoen, doordat kinderen moeite hebben met de stof die ze op dat moment aangeboden krijgen. Je kunt hierbij denken aan zinsontleding of breuken. Tevens willen we ons in de toekomst ook meer richten op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Door middel van verteltassen met als thema’s bijvoorbeeld pesten of social media, willen we dit doel graag bereiken. Deze verteltassen kunnen zich richten op de gehele groep of op een bepaald aantal kinderen van de groep.